Sunday, December 20, 2009

SaYa DaN pAk CiK

Semasa pulang ke kampung sebelum Raya Haji yang lalu,saya telah bertemu dengan seorang pak cik yang bekerja sebagai seorang konduktor bus yang amat terkenal di daerah saya.Pak cik tersebut biarlah namanya dirahsiakan .Ikuti perbualan ringkas saya dengan pak cik tersebut.Bahasa perbualan ada yg ditukar sedikit demi pemahamam semua..

pak cik: ha..,nak balik rumah ke? ko dari mana ni?

saya: a.ah..balik umah jap,dari shah alam.

pak cik:ko blaja lagi kan? ambik kursus apa ye?

saya: ambik kursus teknologi kreatif kat Uitm,(malas nak terangkan panjang lebar)

Pak Cik: o.. ni mesti bahagian lukis2,tv dan blakon2 ni..esok leh keje kat TV3.RTM atau Astro.

Saya: mungkin la kot.

Pak cik: pak cik tau,sbb kursus kamu ni xde tempat lain gi,klau bukan kat TV,kat mane gi..jadi pelakon ataupun penari pun boleh gak.

Saya:kenapa? tak boleh keje lain ke? (pura-pura tanya)

Pak cik: habis kamu nak jadi pe gi..jadi artis jela kan? dah nama pun kreatif2 ni..mesti bidang glamour punya.

Apa yang boleh didapati dengan perbualan diatas? maybe ramai yang kata Pak cik tersebut tidak tahu apa-apa dan bukan salah beliau pun nak cakap camtu kan?? jadi mari kita fikir-fikirkan sendiri k.

* saya ada matlamat saya sendiri,saya tahu apa yang saya kejar..cuma masa yang menentukanya.Insyaallah.


No comments: