Thursday, November 3, 2011

Memilih

"awak tu yang memilih sangat"
'ukur baju dibadan sendiri"
"dah ada orang nak..ko terima jela"

itulah diantara ayat-ayat yang aku terima jika aku cakap yang aku masih belum terima orang yang suka dan ada perasaan dekat aku.. apabila bercakap memang senang, kita terima orang itu seadanya, kita jangan memilih sangat teman hidup, kita pon bukan perfect sangat..sambutlah cinta dia.. aduh..memang senang untuk kita kata "yes saya terima awak..i love u sayang" dekat telinga dia..tapi nanti nak ke ayat tu bertukar menjadi "yes!! i hate u"?? jika kita bercinta atau berkasih dengan orang,..biar hati kita ikhlas menerima orang tersebut.. bukan sebab simpati padanya.. saya selalu ingat kata seorang teman saya yang selalu saya ceritakan kisah ini padanya.. dia kata," jika hati tidak suka, lupakan saje..jangan fikirkan sangat.. buat seperti biasa.. masalah kecil jangan sampai jadi besar.. " apa yang dia katakan itu, ada benarnya..kita buat biasa saja..jangan mainkan lagi perasaan mereka yang mengharapkan cinta kita.. just friend ok.. tak lebih dari itu.. itu namanya mempermainkan hati perempuan ke? saya rasa tidak.. kita berhak untuk memilih.. tak salah jika suka seseorang..namun bukan memaksa seseorang untuk menerima cinta kita.. soal perasaan bukan boleh dibuat main-main. saya berharap satu hari nanti.. saya temui seseorang yang betul-betul saya ikhlas untuk mencintainya dan menjadi suri hidup saya.. maaf kepada mereka yang mungkin pernah saya buat terkecil hati or sedih..bukan niat saya untuk bersikap begitu.. insyaallah anda semua boleh temui yang terbaik dari saya.

No comments: